“Dapat Pakwe Tak Hensem, Tak De Duit, Lepas Tu Dia Ajak Aku Kawin”



PM admin Jika ingin berikan iklan responsive


Lepas baca kisah pempuan yang mengadu tunangnya miskin tu , saya rase macam nak syer kisah saya…

saya nie lahir dalam famili yang agak susah jugak… so mase kecik saya selalu berangan nak cari org kaya jadi suami… tak kisah la laki saya tu tua ke laki orang ke… hahaha

Lepas tu bile dh besar saya terus keje sebagai beautician… selain dari minat saya boleh cantikkan diri saya dan berkawan dengan orang-orng yang kaya… mase tu saya buat partime model… dan hajat saya smpai.. memang saya kawan-kawan dengan laki-laki yang berduit… senang je nak pow duit dorang.. family pun boleh tumpang senang.. tapi jangan salah sangka… saya tak pernah bagi dorang sentuh saya tau…. kebanyakkan kawan saya tu laki orang…

Hari saya berlalu dengan baik.. sehingga la 1 hari salah sorang dari dorang ajak saya kawin… saya tolak… saya bagi macam-macam alasan… lepas tu saya pun mula slow dengan die.. dan saya balik kampung… saya dah tak nak berhubung dah dengan die… korang tau??? Saya dapat ugutan BUNUH!!.. berbulan saya berkurung dalam rumah… takut punye pasal… so saya stop sume cita-cita nak jadi kaya segera…

So saya kenal la sorang laki nie… kenal melalui kawan jugak… die nie memang tak hensem lansung.. dah la tu duit pun takde.. die cume ade moto buruk je… moto tu pun moto pinjam.. kalau naik berdua pun boleh mati tengah-tengah jalan hahahhaha… die nie takde ayat manis… mula-muka die ngejas saya.. die kol pakai public phone… die cakap mcm nie

‘eh awak sudi tak jadi makwe saya?? Saya tanye skali je.. awak jangan menyesal pulak.. syiling dah nak abis dah nie’

hahahahah… korang rase???? Aku rase kelakar lepas tu aku jawab la ‘ye’ hahaha

Start becinta aku bayang die berubah la kan.. tapi makin buruk prangai die.. bila die ajak aku dating, aku pakai cantik-cantik mekap tebal kasut tinggi 4 inci.. korang tau tak die datang jemput aku bawak moto buruk dengan helmet yang die pinjam dari kawan die stok nak pergi kebun… dah la tu tengah jalan moto mati minyak abis.. mintak tonlong kawan die pulak datang bawak botol isi minyak… hahahhaha

Bile kuar makan die akan makan sorang-sorang… mane ade mase nak pelawa aku nie.. aku sabar je dengan perangai die… tapi yang buat aku rapat dengan die lepas aku tengok cara die layan mak die… aku dah tak nampak dah miskin die tu…. lama-lama aku makin sayang…

Kawan-kawan aku pun pelik dengan aku.. main kutuk-kutuk pakwe aku…. miskin kan???????

Dorang pakwe kaya.. jodoh kiteorg kuat sampai la kawen… majlis kiteorg talde kenduri.. cume akad je.. lepas tu die dapat keje kerajaan.. then die buat partime macam-macam keje la… hidup kiteorg memang susah pada awalnya… tapi die tak pernah behenti berusaha… kadang-kadang aku masak pun aku bagi die je makan.. aku buat-buat kenyang.. nak kawal ekonomi… baju baru ke mekap ke memang susah la.. nak bayar sewa rumah lagi…

Tapi dengan izin Allah.. kehidupan kami makin baik lepas ade anak.. yela rezeki anak kan…atas usaha dia.. siang malam keje.. kiteorg dah mampu hidup mewah.. ade rumah sendri… mase anniversary die hadiahkan aku kereta … mampu gi overseas… mampu shopping macam orang lain…aku bersyukur sangat-sangat…

So nasihat aku pada yang risau sangat hidup miskin lepas kawen tu tolong la percaya pada rezeki.. yang penting usaha dan doa.. sebab duit tak menjamin kebahagian tapi kalau kite bahagia dan redha insyaallah rezeki akan datang dengan mudah….

Sumber : Puncak Dunia via suaramedia.org

iklan iklan saiz 250


0 Response to "“Dapat Pakwe Tak Hensem, Tak De Duit, Lepas Tu Dia Ajak Aku Kawin”"

Post a Comment