Ini Sebabnya Obat Terkenal Di Malaysia Dijual RM270 Di Amerika



PM admin Jika ingin berikan iklan responsive


Membesar sebagai seorang kanak-kanak Asia, kita semua telah mencuba pelbagai jenis ubat batuk yang berbeza, dan yang terbaik untuk dicuba adalah Nin Jiom Pei Pa Koa, atau biasa dikenali sebagai Ubat Batuk Cap Ibu Dan Anak.
Nah, nampaknya ubat batuk herba Cina tradisional ini telah menjadi semakin terkenal di Amerika Syarikat dan anda pasti tidak akan percaya berapa harga sebotol ubat batuk ini di Amerika Syarikat!


Mungkin ramai yang pernah menonton iklan ubat batuk ini suatu masa dahulu ditelevisyen atau dimana-mana kan.


Semuanya bermula apabila seorang penduduk New York bernama Alex Schweder mula diperkenalkan kepada ubat batuk ini oleh teman wanitanya, Oberon Sinclair.

“Saya telah sakit selama seminggu setengah dan tidak dapat berhenti batuk,” kata Schweder.

Sinclair memutuskan untuk mengesyorkannya kepada teman lelakinya. Aja   ibnya, Schweder menjadi lebih baik dalam masa 15 minit dan juga memberikannya kepada lima orang lain lagi untuk dicuba!

Tidak lama kemudian, ubat batuk ini menjadi semakin terkenal kerana ramai rakyat Amerika yang terjejas oleh musim selesema baru-baru ini telah bergegas ke pasaraya Cina untuk mendapatkannya. Seperti semua produk di pasaran, harganya akan melambung tinggi apabila permintaan melebihi bekalan.

Botol 300ml pei pa koa dijual seharga USD $ 12.99 (lebih kurang RM50) di Amazon, dan hanya ada satu botol sahaja yang tinggal dalam stok!

Nampaknya, ubat batuk yang dibuat dengan madu dan loquat ini memberi kesan yang baik kepada orang Amerika. Ia juga mendapat banyak ulasan yang positif oleh pengguna!

“Ubat batuk ini sangat bagus! Suami saya mengalami batuk yang sangat buruk. Walaupun mengambil dua ubat daripada doktor, batuk menjadi lebih parah dan lebih teruk.

Setelah bangun sepanjang malam akibat batuk yang dahsyat, seorang kawan memberikan saya ubat batuk ini pada jam 4.30 pagi. Dalam masa setengah jam, batuknya semakin reda dan akhirnya dia tidur! Dia menggunakannya untuk beberapa hari dan batuknya tidak kembali lagi, “tulis seorang pembeli.

Malah, Pei pa koa menjadi sangat terkenal di kalangan penduduk tempatan dan menurut Guang Ming Daily harganya pernah dilaporkan mencapai USD $ 70 (kira-kira RM270) pada satu ketika!

Sementara itu di Malaysia, kita dengan mudah boleh mendapatkan ubat batuk herba ini di mana-mana farmasi sekitar harga RM22. Sesiapa yang sanggup membayar RM270 untuk sebotol ubat batuk ini pasti mengalami batuk yang sangat teruk.

Kredit : Era Baru

PETUA HILANGKAN BATUK

1. MANDI DENGAN AIR PANAS
Mandi dengan air panas dikatakan mampu mengurangkan tempoh batuk anda selain mandi dengan air panas adalah terapi terbaik untuk diri anda. Dengan mandi air panas, anda membolehkan kitaran darah anda untuk kembali optimum selain membantu saluran nafas anda untuk kembang.

2. TEH DAN MADU
Dari timur ke barat, meminum teh diakui baik untuk sakit tekak dan batuk. Apabila anda menambah madu sebagai ganti kepada gula, ia mempunyai efek teraputik yang membantu proses pemulihan. Jika anda tidak menggemari teh, anda boleh ambil madu itu secara terus atau mencampurkannya dengan air panas sahaja.

3. PERGI SPA URUT
Apabila sakit batuk anda telah berkurangan, anda digalakkan untuk pergi ke spa untuk berurut. Ia boleh melancarkan perjalanan darah serta membuat toksin-toksin yang tidak dikehendaki dalam badan anda. Pastikan anda meminum air yang banyak setelah mendapatkan rawatan di spa untuk membolehkan anda mengalami perubahan fizikal yang baik.

4. KUNYIT
Makan masakan yang berasaskan kunyit apabila anda mempunyai masalah batuk terutamanya batuk kering. Jadi, masa lemak cili padi atau singgang merupakan antara masakan yang boleh di makan panas untuk membuatkan tekak anda rasa selesa selain menyembuhkan batuk anda.

5. AIR
Antara sebab kenapa anda batuk ialah kerana kurangnya air di dalam badan anda. Oleh itu, meminum air yang cukup setiap hari memainkan peranan yang amat penting. Ia dapat membantu peredaran darah serta membuang toksin-toksin di dalam badan melalui air kencing anda. Namun anda harus ingat bahawa air berperisa atau air manis tidak diambil kira.

6. SUP AYAM
Tahukah anda bahawa sup ayam telah dibuktikan berkesan untuk merawat batuk? Kajian oleh Univerisiti Nebraska di Amerika Syarikat mengesahkan yang sup ayam memiliki ciri anti-inflamasi seperti kebanyakkan ubat batuk di samping ia membolehkan kotoran yang berada di tekak anda untuk cair.

7. COKLAT
Coklat yang dibuat daripada koko mengandungi theobromine yang dikatakan memberi tekanan terhadap saraf vagus. Saraf ini bertindak untuk menghasil reaksi batuk dalam badan anda. Maka, meminum coklat panas adalah baik untuk melegakan rasa batuk anda dari semasa ke semasa.

8. MENTHOL
Minyak sapu yang memiliki menthol seperti Vicks boleh disapukan di dada selain gula-gula yang memiliki menthol boleh dimakan untuk membuka ruang nafas anda dan melegakan batuk. Namun begitu, rokok yang mempunyai methol bukanlah ubat kerana rokok adalah penyebab utama anda batuk dan ia menyebabkan batuk anda lebih teruk daripada biasa.

9. TAMBAH BANTAL APABILA TIDUR
Sememangnya waktu paling sukar untuk tidur adalah apabila anda mengidap sakit batuk. Tidur sepanjang malam and tidak akan lena. Anda boleh cuba atasi masalah ini dengan menambah bilangan bantal di kepala apabila anda tidur kerana apabila kepala anda lebih tinggi sedikit daripada badan anda, ini membolehkan hingus atau kotoran di tekak dan hidung anda untuk hilang daripada salur penafasan anda.

10. KEBERSIHAN PERSEKITARAN
Sekiranya anda dapati diri anda sering bersin atau batuk jika berada di sesuatu kawasan, maka ini bermakna kawasan tersebut perlu dibersihkan. Walau apa ubat-ubatan moden dan tradisional yang anda ambil, tetapi persekitaran dan pemakanan anda kotor, anda tetap boleh kembali batuk selepas pulih sedia kala.

Namun sekiranya batuk anda tidak kurang dalam masa 3 hari, anda dinasihatkan untuk berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan rawatan lanjut. Tips-tips yang dikongsi ini hanyalah untuk membantu menghilangkan batuk dan tidak boleh digunakan sebagai gantian kepada nasihat doktor.

Sumber: siraplimau

iklan iklan saiz 250


0 Response to "Ini Sebabnya Obat Terkenal Di Malaysia Dijual RM270 Di Amerika"

Post a Comment